Hodnotiace kritériá
Anketa Learning & Development Awards je o spájaní ľudí pôsobiacich v rôznych oblasti rozvoja, a teda o vyhľadávaní a spopularizovaní čo najväčšieho množstva rozvojových postupov. Úlohou ankety nie je nahrádzať odborné združenia či certifikačné komisie. Každý lektor a kouč v oblasti biznisu je jedinečný, preto komisia posudzuje každú nomináciu starostlivo a individuálne.
Po nominácii zo strany verejnosti resp. po prihlásení sa a natočení predstavujúceho videa, bude nominácie posudzovať odborná komisia. Odborná komisia je zostavená z odborníkov v oblasti firemného vzdelávania, biznis koučingu a vzdelávania dospelých, ktorí sami vykonávajú niektorú z činností rozvoja alebo sú tí, ktorí do svojich organizácií vyberajú lektorov a koučov a poznajú svoje kritériá na posúdenie ich kvality.
S cieľom dosiahnuť maximálnu objektivitu sme pre účely ankety Learning & Development Awards vytvorili hodnotiace kritériá individuálne pre každú kategóriu.
Hodnotiace kritériá pre kategóriu "Lektor roka"
Osobný vplyv lektora
- počet rokov skúseností so vzdelávaním
- pôsobí ako vzor – inšpiruje
- osobný prístup voči interným alebo externým klientom
Prináša inovácie v oblasti vzdelávacích programov
- prináša nové témy a / alebo rozvíja už existujúce vzdelávacie programy
Prináša inovácie v oblasti učenia
- implementuje nové trendy a metódy v oblasti prednášania a výučby
- razí cestu novým metódam alebo technológiám
Publikácie
- publikuje články, odbornú literatúru, blogy či inak zdieľa svoje poznatky a skúsenosti
Nadšenie / entuziazmus
- svojím prístupom motivuje účastníkov, udržiava pozitívnu atmosféru a energiu počas rozvoja
Orientácia na výsledky / smerovanie k cieľu / kontraktu rozvoja
- hľadá cestu ako naplniť zadanie a očakávania účastníkov, prináša pridanú hodnotu pre zadávateľa rozvoja
Flexibilita / Práca so skupinou a prispôsobenie sa účastníkom, téme
- prispôsobuje sa účastníkom, dokáže pružne zmeniť tempo, postup alebo obsah
Hodnotiace kritériá pre kategóriu "Kouč roka"
Osobnosť kouča
- počet rokov skúseností s koučingom
- pôsobí ako vzor pre komunitu – inšpiruje
- osobný prístup voči interným alebo externým klientom
- aktívne sa podieľa a prispieva k rozvoju koučovacej kultúry a profesionálneho koučingu
- šíri povedomie o profesionálnom koučingu medzi laickou a odbornou verejnosťou
Aplikovanie koučovacích zručností / kompetencií
- vytvorenie vzťahu dôvery a koučovací rámec = kontrakt
- kladenie otázok a aktívne počúvanie
- vytváranie priestoru pre sebareflexiu a uvedomenie
- orientácia na výsledky / smerovanie k cieľu / kontraktu rozvoja - vytvorenie záväzku k naštartovaniu akčných krokov
Prináša inovácie v oblasti koučingu
- prináša nové postupy, techniky a / alebo rozvíja už existujúce koučovacie techniky resp. prístupy
Publikácie
- publikuje články, odbornú literatúru, blogy či inak zdieľa svoje poznatky a skúsenosti , ...
Orientácia na výsledky / smerovanie k cieľu / kontraktu rozvoja medzi zadávateľom a klientom
- hľadá cestu ako naplniť zadanie a očakávania všetkých zapojených - sponzor resp. zadávateľ a klient / koučovaný a prináša pridanú hodnotu pre všetkých
- doprevádza pri rozvíjaní potenciálu a pozitívnych zmenách
Hodnotiace kritériá pre kategóriu "Soft–skill firemný vzdelávací / rozvojový program roka"
Cieľ vzdelávacieho / rozvojového programu
- k čomu mal program prispieť, aký bol zámer iniciátora
Popis projektu
- rok realizácie, rozsah programu - počet zapojených či dotknutých účastníkov, štruktúra a metódy použité v programe
Inovatívnosť v zameraní, použitých technikách / netradičnosť programu
- popis jedinečnosti programu
Zhoda pôvodného zámeru a dosiahnutého výsledku programu
- výsledok vzdelávacieho / rozvojového programu (čo sa ním dosiahlo, ako bol hodnotený)
Kombinácia rozvoja potrieb podnikania s osobnostným rozvojom účastníkov
- ako organizácia prepojila biznis potreby s osobnostných rozvojom zapojených účastníkov (zamestnancov)
Špeciálne ocenenie
- pre jeho rozsah, tému, kombináciu tém či techník
Hodnotiace kritériá pre špeciálne ocenenie "Young Talent"
Pre ocenenie Young Talent platí kritérium pôsobenia v oblasti vzdelávania alebo koučingu a nepresiahnutie veku 30 rokov do konca roka 2019.