O ankete

Hlavnou myšlienkou ankety Learning & Development Awards je podporiť a zviditeľniť komunitu lektorov, koučov a spoločností na Slovensku, ktorí svojou prácou prispievajú k rozvoju jednotlivcov, tímov a organizácií. Chceme spájať odbornú aj laickú verejnosť pomocou ľudí, ktorí sa rozhodli rozvíjať vedomosti a zručnosti iných alebo pomáhajú zefektívniť ich prácu, zlepšiť schopnosti, dostať na povrch silné stránky osobnosti a odstrániť bariéry, ktoré bránia ich vývoju. Považujeme za dôležité oceniť ich prácu a vyjadriť im vďaku za to, že pomáhajú jednotlivcom aj firmám na ceste k rozvoju. Našim zámerom je vytvoriť tradíciu tohto ocenenia a rozšíriť tým povedomie o pozitívnom prínose lektorov, koučov a celej tejto komunity pre biznis prostredie a vzdelávanie dospelých.

Hlavným cieľom ankety je oceniť prínos trénerov, lektorov a koučov v oblasti soft skills vzdelávania a rozvoja na Slovensku, ako aj oceniť organizácie, ktoré neustále hľadajú nové spôsoby efektívneho rozvoja svojich zamestnancov.

V ankete Learning & Development Awards 2024 predstavujeme 3 kategórie: LEKTOR ROKA, KOUČ ROKA a SOFT-SKILLS FIREMNÝ VZDELÁVACÍ / ROZVOJOVÝ PROGRAM ROKA. Víťaza v jednotlivých kategóriách vyberá nezávislá porota, ktorá je zložená z odborníkov v oblasti vzdelávania a skúsených lektorov a koučov. Okrem toho chceme podporovať nové talenty, a preto jednému z nominovaných porota môže udeliť špeciálne ocenenie YOUNG TALENT.

Tlačové správy

Anketa Learning & Development Awards je už po druhýkrát organizovaná za významnej podpory generálneho partnera Up Déjeuner

Bratislava, 10.12.2021

Štvrtý ročník Learning & Development Awards sa presúva na rok 2021

Bratislava, 7.10.2020

Anketa Lektor Roka vstupuje do 3. ročníka s novým názvom

Bratislava, 5.8.2019

Pravidlá

Do kategórie LEKTOR ROKA môže byť nominovaná alebo sa môže sama prihlásiť fyzická osoba alebo podnikateľ, ktorý aktívne vykonáva predmetnú lektorskú činnosť, a teda je odborníkom v oblasti vzdelávania dospelých a aktívne vykonáva prax v oblasti soft skills vzdelávania na Slovensku (napríklad interný lektor, lektor, školiteľ).

Do kategórie KOUČ ROKA môže byť nominovaná alebo sa môže sama prihlásiť fyzická osoba alebo podnikateľ, ktorý aktívne vykonáva koučing. Tzn. špecialista v oblasti sprevádzania na ceste rozvoja a uvoľňovania potenciálu pre jednotlivcov a tímy dospelých, ktorý aktívne pracuje s klientmi na Slovensku, ktorí sa rozhodli pre pozitívnu zmenu vo svojom osobnom alebo pracovnom živote.

Do kategórie SOFT-SKILLS FIREMNÝ VZDELÁVACÍ / ROZVOJOVÝ PROGRAM ROKA môže byť nominovaná alebo sa môže prihlásiť firma, ktorá v priebehu roka 2024 realizovala vzdelávací program v oblasti soft skills pre svojich zamestnancov na území Slovenskej republiky.

Špeciálne ocenenie YOUNG TALENT odovzdá porota vybranému nominovanému, ktorý inovatívnym spôsobom prispieva k vzdelávaniu a rozvoju iných resp. preukáže výnimočné zručnosti pri rozvoji ľudí a do konca roka 2024 nepresiahne vek 30 rokov.

Po ukončení verejných nominácií budú kategórie posudzované nezávislou odbornou hodnotiacou komisiou, ktorá rozhodne o víťazovi vo všetkých troch kategóriách. Na základe nominácií alebo seba-nominácií bude komisia prehodnocovať všetky dostupné podklady a vyberie max. 5 finalistov do užšieho kola, a to v kategóriách LEKTOR ROKA, KOUČ ROKA a SOFT-SKILLS FIREMNÝ VZDELÁVACÍ / ROZVOJOVÝ PROGRAM ROKA.

Hodnotiace kritériá

Anketa Learning & Development Awards je o spájaní ľudí pôsobiacich v rôznych oblasti rozvoja, a teda o vyhľadávaní a spopularizovaní čo najväčšieho množstva rozvojových postupov. Úlohou ankety nie je nahrádzať odborné združenia či certifikačné komisie. Každý lektor a kouč v oblasti biznisu je jedinečný, preto komisia posudzuje každú nomináciu starostlivo a individuálne.

Po nominácii zo strany verejnosti resp. po prihlásení sa a natočení predstavujúceho videa, bude nominácie posudzovať odborná komisia. Odborná komisia je zostavená z odborníkov v oblasti firemného vzdelávania, biznis koučingu a vzdelávania dospelých, ktorí sami vykonávajú niektorú z činností rozvoja alebo sú tí, ktorí do svojich organizácií vyberajú lektorov a koučov a poznajú svoje kritériá na posúdenie ich kvality.

S cieľom dosiahnuť maximálnu objektivitu sme pre účely ankety Learning & Development Awards vytvorili hodnotiace kritériá individuálne pre každú kategóriu.

Hodnotiace kritériá pre kategóriu "Lektor roka"

Osobný vplyv lektora
  • počet rokov skúseností so vzdelávaním
  • pôsobí ako vzor – inšpiruje
  • osobný prístup voči interným alebo externým klientom
Prináša inovácie v oblasti vzdelávacích programov
  • prináša nové témy a / alebo rozvíja už existujúce vzdelávacie programy
Prináša inovácie v oblasti učenia
  • implementuje nové trendy a metódy v oblasti prednášania a výučby
  • razí cestu novým metódam alebo technológiám
Publikácie
  • publikuje články, odbornú literatúru, blogy či inak zdieľa svoje poznatky a skúsenosti
Nadšenie / entuziazmus
  • svojím prístupom motivuje účastníkov, udržiava pozitívnu atmosféru a energiu počas rozvoja
Orientácia na výsledky / smerovanie k cieľu / kontraktu rozvoja
  • hľadá cestu ako naplniť zadanie a očakávania účastníkov, prináša pridanú hodnotu pre zadávateľa rozvoja
Flexibilita / Práca so skupinou a prispôsobenie sa účastníkom, téme
  • prispôsobuje sa účastníkom, dokáže pružne zmeniť tempo, postup alebo obsah

Hodnotiace kritériá pre kategóriu "Kouč roka"

Osobnosť kouča
  • počet rokov skúseností s koučingom
  • pôsobí ako vzor pre komunitu – inšpiruje
  • osobný prístup voči interným alebo externým klientom
  • aktívne sa podieľa a prispieva k rozvoju koučovacej kultúry a profesionálneho koučingu
  • šíri povedomie o profesionálnom koučingu medzi laickou a odbornou verejnosťou
Aplikovanie koučovacích zručností / kompetencií
  • vytvorenie vzťahu dôvery a koučovací rámec = kontrakt
  • kladenie otázok a aktívne počúvanie
  • vytváranie priestoru pre sebareflexiu a uvedomenie
  • orientácia na výsledky / smerovanie k cieľu / kontraktu rozvoja - vytvorenie záväzku k naštartovaniu akčných krokov
Prináša inovácie v oblasti koučingu
  • prináša nové postupy, techniky a / alebo rozvíja už existujúce koučovacie techniky resp. prístupy
Publikácie
  • publikuje články, odbornú literatúru, blogy či inak zdieľa svoje poznatky a skúsenosti , ...
Orientácia na výsledky / smerovanie k cieľu / kontraktu rozvoja medzi zadávateľom a klientom
  • hľadá cestu ako naplniť zadanie a očakávania všetkých zapojených - sponzor resp. zadávateľ a klient / koučovaný a prináša pridanú hodnotu pre všetkých
  • doprevádza pri rozvíjaní potenciálu a pozitívnych zmenách

Hodnotiace kritériá pre kategóriu "Soft–skill firemný vzdelávací / rozvojový program roka"

Cieľ vzdelávacieho / rozvojového programu
  • k čomu mal program prispieť, aký bol zámer iniciátora
Popis projektu
  • rok realizácie, rozsah programu - počet zapojených či dotknutých účastníkov, štruktúra a metódy použité v programe
Inovatívnosť v zameraní, použitých technikách / netradičnosť programu
  • popis jedinečnosti programu
Zhoda pôvodného zámeru a dosiahnutého výsledku programu
  • výsledok vzdelávacieho / rozvojového programu (čo sa ním dosiahlo, ako bol hodnotený)
Kombinácia rozvoja potrieb podnikania s osobnostným rozvojom účastníkov
  • ako organizácia prepojila biznis potreby s osobnostných rozvojom zapojených účastníkov (zamestnancov)
Špeciálne ocenenie
  • pre jeho rozsah, tému, kombináciu tém či techník

Hodnotiace kritériá pre špeciálne ocenenie "Young Talent"

Pre ocenenie Young Talent platí kritérium pôsobenia v oblasti vzdelávania alebo koučingu a nepresiahnutie veku 30 rokov do konca roka 2024.

Odborná porota

profilová fotka

Zuzana Ilavská Boorová

HR manažér

profilová fotka

Zuzana Ilavská Boorová má za sebou 25-ročnú kariéru v oblasti ľudských zdrojov, kde sa venovala komplexnému rozvoju jednotlivcov a celých organizácií. V rámci svojho pôsobenia navrhovala HR stratégie, stanovovala ciele a realizovala rozvojové aktivity s dôrazom na podporu biznisu a rozvoj ľudí. V súčasnosti využíva sabatikal na to, aby sa venovala štúdiu nových trendov a inovácií v oblasti HR. V minulosti sa zameriavala na rozvoj manažérskych zručností, optimalizáciu procesov, tímovú spoluprácu a tvorbu pozitívnej firemnej kultúry.

Čo ju napĺňa? Zuzanu teší dynamické prostredie HR, kde sa neustále hľadajú nové riešenia a zlepšenia. Rada zavádza inovatívne HR procesy a prispieva k rozvoju ľudí a pracovného prostredia. Oceňuje možnosť byť súčasťou HR komunity, ktorá sa inšpiruje a zdieľa najlepšie postupy.

Podľa nej dobrý lektor alebo kouč dokáže nielen zdieľať svoje skúsenosti, ale aj inšpirovať a motivovať k zmene. Musí vedieť prispôsobiť sa rôznym typom účastníkov a budovať dôveru. Firemné vzdelávacie programy by mali byť úzko prepojené s potrebami jednotlivých biznis jednotiek a podporovať celkovú stratégiu podniku.

profilová fotka

Klaudia Bednárová

Riaditeľka jazykového centra The Bridge

profilová fotka

Klaudia Bednárová absolvovala PF UKF v Nitre, odbor anglický jazyk a literatúra - pedagogika. V roku 2009 založila anglické jazykové centrum the Bridge, ktoré sa v roku 2010 stalo jedným zo zakladajúcich členov Asociácie jazykových škôl SR a v roku 2020 medzinárodne akreditovanou jazykovou školou.  

Klaudia sa aktívne venuje vzdelávaniu dospelých a učiteľov. Je členkou predsedníctva AIVD, stála pri zrode Slovenskej komory angličtinárov a venuje sa vzdelávaniu učiteľov. V roku 2020 založila občianske združenie KOGNEO, ktorého cieľom je vzdelávať dospelých. V roku 2021 jej bola udelená cena TREND Podnikateľka roka.

Klaudia sa venuje integrácii vzdelávania do ekosystémov firiem a organizácií, otázkam návratnosti investícií a dopadu vzdelávania na rast a rozvoj firiem. Jej nielen profesionálnym ale aj osobným záujmom je hľadanie stratégií k efektívnemu vzdelávaniu. V šiestom ročníku ankety Learning & Development Awards získala so svojou jazykovou školou The Bridge ocenenie v kategórii: SOFT-SKILLS FIREMNÝ VZDELÁVACÍ / ROZVOJOVÝ PROGRAM ROKA.

Podľa Klaudie je prioritou každého dobrého lektora jeho študent, pre kouča je to klient a dobrý študijný program by mal byť orientovaný na výsledky účastníkov. Zdôrazňuje, že cieľom vzdelávania je umožniť iným získať a efektívne aplikovať nové vedomosti a zručnosti v praxi.

profilová fotka

Zuzana Čmelíková

Leadership & Resilience Development Professional

profilová fotka

Zuzana Čmelíková je renomovanou odborníčkou v oblasti rozvoja lídrov a reziliencie s viac ako 20-ročnou praxou v Learning & Development oblasti. Jej profesionálna dráha je obohatená o vzácne zahraničné stáže na prestížnych inštitúciách, ako sú Boston University v Bruseli, Jepson School of Leadership Studies na University of Richmond a Darden School of Business na University of Virginia. Tieto skúsenosti jej umožnili rozvinúť hlboké poznatky v diagnostike, tvorbe a vedení rozvojových programov zameraných na optimalizáciu výkonu a udržateľný rozvoj.

V súčasnosti spolupracuje so spoločnosťou Forvis Mazars ako Leadership & Resilience Professional. Tu vytvára a facilituje rozvojové programy a poskytuje poradenstvo v oblasti mentálnej odolnosti a well-beingu pre lídrov a ich tímy. Jej práca je založená na vytváraní bezpečného a zmysluplného prostredia, kde angažovanosť a budovanie kvalitných vzťahov sú kľúčovými hodnotami.

Zuzana si na svojej práci najviac váži momenty, keď ľudia začnú experimentovať a meniť svoje životy k lepšiemu, čo sa odráža na ich vnútornej spokojnosti. Je nadšená z možnosti vidieť, ako ľudia, tímy a firmy rastú a dosahujú svoje ciele, čo považuje za najhlbší zmysel svojej práce. Verí, že tieto zmeny sú možné vďaka praktickej múdrosti, ktorú Aristoteles označoval ako Fornésis – "WALKING OUR TALK."

Podľa Zuzany, dobrý lektor, kouč alebo firemný vzdelávací program musí byť založený na správnych morálnych hodnotách, ktoré pomáhajú ľuďom, tímom a firmám rásť a byť lepšími v odbornej aj ľudskej oblasti. Kvalitné vzdelávanie by malo prispievať k lepšiemu životu komunity a nie vytvárať z ľudí či firiem "chytrých diablov".

profilová fotka

Klára Giertlová

Profesionálna koučka, lektorka, mentorka koučov

profilová fotka

Klára Giertlová koučuje od r. 1995, najprv ako manažérka, od roku 1999 aj ako externá koučka. Od roku 2003 sa koučovaniu venuje profesionálne. Publikovala o ňom množstvo článkov, napísala a vydala prvú knihu o koučovaní napísanú v inom než svetovom jazyku (2004). S kolegami zorganizovala prvé dve konferencie o koučovaní na Slovensku (2005, 2006), iniciovala vznik Slovenskej asociácie koučov (SAKo) aj ICF Slovak Chapter. Klára je ICF certifikovaná ako Professional Certified Coach a tiež ako Majster kouč certifikovaný SAKoM.

V ankete L&D Awards bola ocenená ako Koučka roka 2022.

V tichom prírodnom prostredí Tajova pri B. Bystrici vybudovala vlastné koučovacie stredisko s ubytovaním, kde ponúka okrem kurzov a koučovania aj koučovacie a rozvojové pobyty pre jednotlivcov a tímy. Ako akreditovaná lektorka inštitútu Solutionsurfers International so sídlom v Luzern (Švajčiarsko) vedie kurzy koučovania s akreditáciou ICF Level 1 a 2, čo znamená oprávnenie vykonávať ACC aj PCC certifikačné skúšky ICF priamo na kurze. Prípravu špičkových koučov a podporu rozvoja koučovacej kultúry vníma ako svoje poslanie. Aj keď to robí už 25 rokov, stále ju baví pozorovať, ako okolo nej rastú koučovací šampióni.

profilová fotka

Ivana Havranová

Kouč, majiteľ vlastnej firmy

profilová fotka

Ivana Havranová je skúsená koučka, mentorka a trénerka s viac ako 25-ročnou praxou v oblasti výroby, obchodu a služieb. Vytvorila a viedla úspešné tímy, pomáhala napĺňať vízie a prekonávať prekážky, pričom vždy používala odvážny koučovací štýl, ktorý prispel k efektívnej spolupráci a výsledkom.

Od roku 2018 vedie svoju vlastnú firmu, ktorej cieľom je rozvíjať lídrov schopných vytvárať pozitívne zmeny. Ako koučka a mentorka pracuje s jednotlivcami, etablovanými spoločnosťami i dynamickými startupmi, tak ako na Slovensku a Česku, tak aj v Európe. Vedie tiež tréningy „Dobrého leadershipu“ a je spíkerkou na vzdelávacích podujatiach pre podnikateľov a manažérov. S nadšením realizuje aj mentorské programy pre rodičov v rámci Školy rodičovstva, kde pomáha aplikovať princípy leadershipu aj v rodinách.

Ivanu napĺňa práca s ľuďmi a proces koučovania, ktorý umožňuje odhaliť ich potenciál a túžbu tvoriť. Radosť a uspokojenie nachádza v pozorovaní rastu jednotlivcov a v transformačnom procese, ktorý koučovanie prináša.

Podľa Ivany je dobrý kouč ten, ktorý sa dokáže svojou prácou dotknúť tých najhlbších emócií a prežívania koučovaného, čím posúva hranice možného. Dobrý kouč vytvára priestor na otvorenú a prirodzenú komunikáciu, čím umožňuje koučovanému prekonávať strachy a minulé zlyhania a pomáha mu nachádzať cestu k svojmu najlepšiemu ja.

profilová fotka

Marián Hudeček

Riaditeľ ľudských zdrojov

profilová fotka

V oblasti ľudských zdrojov pôsobí Marián 20 rokov, svoju kariéru začal ako špecialista pre nábor zamestnancov v zahraničnej výrobnej spoločnosti a následne si prešiel viacerými pozíciami a krajinami.

Po návrate na Slovensko pracoval ako HR manažér vo výrobných a logistických medzinárodných spoločnostiach, kde mal na starosti vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, talent manažment, rozvoj absolventov, proces náboru a výberu zamestnancov, kolektívne vyjednávania.

V súčasnosti pracuje ako Riaditeľ ľudských zdrojov v spoločnosti Odpad a likvidácia odpadu, a.s (v skratke OLO) a zodpovedá za všetky oblasti ľudských zdrojov. Vzdelávanie zamestnancov považuje za jednu z kľúčových oblastí v organizáciách.

profilová fotka

Katarína Chovancová

HR manažér, riaditeľ úseku personálneho riadenia

profilová fotka

Katarína Chovancová pôsobí v oblasti ľudských zdrojov už viac ako 20 rokov, prevažne v bankovom sektore. V súčasnosti je riaditeľkou úseku personálneho riadenia v Prvej stavebnej sporiteľni, kde vedie HR tím, nastavuje HR stratégie a zodpovedá za zamestnanecké vzťahy a mzdovú agendu. Svoje skúsenosti získala aj ako HR Biznis Partner tímlíder, lektorka, konzultantka a mentorka, pričom sa podieľala na transformáciách firiem s dôrazom na firemnú kultúru a rozvojové programy.

Čo ju napĺňa? Rada vytvára prostredie, kde sú zamestnanci spokojní a firma zároveň pripravená pružne reagovať na meniace sa trhové podmienky. Spája potreby zamestnávateľa so spokojnosťou zamestnancov.

Podľa Kataríny vie dobrý lektor alebo kouč prepojiť teóriu s praxou ideálne na základe vlastných skúseností. Kvalitné firemné vzdelávacie programy sú „podstatou kvalitnej práce so zamestnancami, čo sa odráža na produktivite, tímovej spolupráci a inováciách. Tie môžu firmu odlíšiť od konkurencie.“

profilová fotka

Veronika Jurenková

Riaditeľka HR

profilová fotka

Veronika Jurenková, riaditeľka HR, bude v tomto ročníku taktiež členkou odbornej poroty 7. ročníka ankety Learning & Development Awards. Jej kariéra v personalistike začala už počas štúdia na vysokej škole, kde sa zameriavala na priemyselné manažérstvo a objavila svoju vášeň pre ľudské zdroje. Počas štúdia získala praktické skúsenosti v spoločnosti MSM, kde neskôr prešla na pozíciu vedúcej HR úseku v rámci MSM GROUP.

Počas svojho pôsobenia v MSM GROUP sa Veronika zamerala na transformáciu kľúčových HR procesov vrátane náboru, adaptačného procesu, odmeňovania a klasickej personalistiky. V súčasnosti je pre ňu prioritou vzdelávanie zamestnancov, čo považuje za kľúčový prvok rozvoja firmy. Aktívne sa podieľa na tvorbe tréningových plánov pre riadiace pozície, pričom sa snaží prepojiť užitočné vzdelávanie s príjemnými zážitkami.

Veronika sa o svojej práci vyjadruje s nadšením a považuje HR za viac ako len svoju prácu – je to životný štýl. Najväčšou odmenou sú pre ňu momenty, keď zamestnanci prejavia vďačnosť a hrdosť na svoju spoločnosť. Ako hodnotí dobrého lektora alebo kouča? Veronika verí, že kľúčová je schopnosť naladiť sa na vlnu druhej strany a prispôsobiť sa potrebám jednotlivcov, čím sa dosiahne efektívne a zmysluplné vzdelávanie.

profilová fotka

Marcela Krajčová

Senior Manager People & Culture

profilová fotka

Marcela Krajčová má viac ako 20 rokov skúseností v oblasti ľudských zdrojov. Svoju kariéru začínala v neziskovom sektore a HR consultingu, kde sa venovala rozvoju a vzdelávaniu, talent manažmentu či diagnostike. V spoločnosti Mondelēz International pôsobila na rôznych pozíciách, vrátane globálnych rolí v oblasti firemnej kultúry a change managementu. V súčasnosti pracuje ako Senior Manager People & Culture v Philip Morris Slovakia, kde prepája svoje skúsenosti s dôrazom na individuálne potreby zamestnancov. Je certifikovaná na HOGAN Assessment Systems a MBTI a absolvovala tri koučovacie výcviky.

Čo ju na jej práci najviac baví? Marcela vníma svoju prácu ako záľubu. Inšpirujú ju ľudia, s ktorými spolupracuje, a váži si životné lekcie, ktoré získala na rôznych projektoch. Rada hľadá kreatívne riešenia v náročných situáciách a verí v neustály osobný a profesionálny rast.

Dobrý lektor alebo kouč je podľa nej empatický, autentický a schopný naladiť sa na potreby jednotlivca. Kvalitný vzdelávací program by mal byť praktický, aktuálny, a zároveň priniesť do procesu učenia aj radosť a humor.

profilová fotka

Peter Lackó

Senior HR Manažér

profilová fotka

Peter Lackó, Senior HR Manažér, je skúseným odborníkom v oblasti ľudských zdrojov s viac ako 25-ročnou praxou. Počas svojej kariéry zastával rôzne pozície, vrátane HR manažéra, konzultanta a lektora, pričom svoje skúsenosti získaval aj v oblasti poradenstva pre organizácie, ako aj HR manažér pre rôzne medzinárodné spoločnosti. Vždy považoval za kľúčové, aby ľudské zdroje boli príkladom otvorenej a úprimnej komunikácie, inovácií a silného biznis partnerstva.

Peter Lackó nachádza radosť v náročných výzvach a rozvojových projektoch, ktoré mu umožňujú každý deň posúvať organizáciu alebo niektorý tím o krok vpred. Podľa neho je kľúčom k úspechu lektor, ktorý je osobnosťou s vysokou integritou a odbornými znalosťami, schopný rýchlo odhaliť potreby publika/klienta a prispôsobiť im svoju metodiku školenia. Verí, že kvalitný vzdelávací program by mal byť unikátny z pohľadu prínosu pre organizáciu a zároveň moderný s využitím digitálnych prvkov, ako sú umelá inteligencia, sociálne siete či YouTube videá.

profilová fotka

Zuzana Lemaire

Senior L&D Specialist EU

profilová fotka

Zuzana Lemaire je senior špecialistka pre vzdelávanie a rozvoj (L&D) na európskej úrovni so zameraním na manažérske vzdelávanie. Jej kariérna cesta v oblasti ľudských zdrojov začala po ukončení štúdia psychológie, keď pracovala ako HR konzultantka v medzinárodnej spoločnosti PwC. Tu získala cenné skúsenosti a hlbší vhľad do dynamiky pracovných vzťahov a riadenia ľudských zdrojov. V tejto role pomáhala organizáciám riešiť ich najväčšie výzvy v oblasti ľudských zdrojov, čo jej umožnilo lepšie pochopiť potreby zamestnancov a organizácií.

Neskôr sa presunula na interné HR, kde mala možnosť priamo ovplyvňovať chod a rozvoj spoločnosti zvnútra, čo jej umožnilo vytvárať stratégie na podporu osobného a profesionálneho rastu zamestnancov.

V súčasnosti pôsobí v spoločnosti Amazon, kde vedie vzdelávacie programy pre manažérov na celoeurópskej úrovni. Verí, že investícia do rozvoja a vzdelávania manažérov je kľúčová pre napĺňanie strategických cieľov spoločnosti. Vytvára programy, ktoré nielen zlepšujú manažérske zručnosti, ale tiež posilňujú schopnosť manažérov inšpirovať, motivovať a efektívne viesť svoje tímy.

Podľa Zuzany je dobrý lektor alebo kouč ten, kto má odborný prehľad o aktuálnych trendoch a dokáže efektívne odovzdať svoje vedomosti pútavou a praktickou formou. Dôležité je, aby vedel intuitívne a empaticky vytvárať motivujúce a bezpečné prostredie, kde sa účastníci cítia podporovaní. Flexibilita a schopnosť prispôsobiť svoj prístup účastníkom, ako aj práca so spätnou väzbou sú kľúčovými vlastnosťami kvalitného lektora.

Kvalitný firemný vzdelávací program podľa nej reflektuje potreby organizácie a spája odbornosť s interaktivitou a praktickou aplikáciou nadobudnutých znalostí a zručností.

profilová fotka

Emília Jányová Lopušníková

Prezidentka Asociácie lektorov a kariérnych poradcov, mentorka lektorov

profilová fotka

Emília sa v oblasti vzdelávania dospelých pohybuje 20 rokov. Začínala ako lektorka, neskôr bola riaditeľkou vzdelávacej spoločnosti, ktorá vzdelávala tisícky zamestnancov na celom Slovensku. Pred desiatimi rokmi založila Asociáciu lektorov a kariérnych poradcov (ALKP) ako prvú stavovskú organizáciu, ktorá má záujem o zvyšovanie kvality v ďalšom vzdelávaní. Okrem Univerzity Komenského v zmysle zákona ALKP overuje odbornú spôsobilosť v kvalifikácii lektor - tzv. certifikácia lektorov.

Podľa Emílie musí byť dobrý lektor odborníkom na určitú tému najlepšie s praxou, musí vedieť zaujať, poučiť a inšpirovať svojich poslucháčov. No hlavne, musí sa neustále vzdelávať, aby bol inovatívny a otvorený novým možnostiam.

profilová fotka

Dominika Miklášová

Vedúca odboru starostlivosti o ľudí

profilová fotka

S viac ako 18-ročnými skúsenosťami v oblasti práce s ľuďmi, Dominika Miklášová úspešne kombinuje empatiu s orientáciou na výkon. Srdcom aj vzdelaním je oddaná „vzdelávačka“, pre ktorú je celoživotný rozvoj kľúčom k úspešnému a kvalitnému životu. Jej cieľom je chápať individuálne potreby ľudí a reagovať na rýchlo sa meniace prostredie. V súčasnosti pracuje ako Vedúca odboru starostlivosti o ľudí v Bratislavskej vodárenskej spoločnosti (BVS a. s.), kde sa zameriava na spravodlivé odmeňovanie, rozvojové programy pre rôzne cieľové skupiny a individuálny rozvoj zamestnancov.

Čo ju napĺňa? Rozmanitosť každodenných výziev – práca s ľuďmi, vedenie projektov a snaha o dokonalosť.

Podľa nej sa dobrý lektor vyznačuje schopnosťou zaujať, sledovať trendy a prispôsobovať sa potrebám cieľovej skupiny. Koučing otvára nové pohľady „Ak po koučingových sedeniach zmením pohľad na ekosystém okolo seba, alebo ho minimálne zohľadním pri svojich rozhodnutiach, tak to malo zmysel.“

profilová fotka

Dana Miňová

exCHRO, Transformačný líder

profilová fotka

Dana Miňová je skúsená líderka s dlhoročnou praxou v oblasti riadenia ľudských zdrojov, kde pôsobí už od roku 2001. Pre Danu je práca v HR viac než len profesiou – je to spôsob života. “To, čo robím, ma vystihuje, charakterizuje, tým žijem. HR je pre mňa o ľuďoch, pre ľudí a s ľuďmi.“ Komunikácia a dáta sú pre ňu kľúčové, avšak vždy s dôrazom na ľudskosť, ktorá dotvára celkový obraz. Ako členka executive boardu vo viacerých spoločnostiach úspešne presadzovala investície do ľudí ako jednu z prioritných oblastí. Jej odborné skúsenosti presahujú rámec HR, pričom sa špecializuje na transformačné procesy, krízový manažment a budovanie firemnej kultúry v prostredí zdravotníctva, s pokračovaním v segmente energetiky a teplárenstva. Na pozícii riaditeľky ľudských zdrojov v MH Teplárenský holding, a.s. spolu so svojím tímom vybudovala moderný a inovatívny podnik, čo potvrdzuje aj ocenenie HR Leader 2023. Danu najviac napĺňa komplexnosť jej práce, pričom vždy kladie dôraz na ľudskosť a profesionálnu pridanú hodnotu. Za dobrého kouča alebo lektora považuje toho, kto spája zrelosť a skúsenosti s metodikou a empatiou a dokáže sa prispôsobiť potrebám jednotlivca či tímu.

profilová fotka

Lucia Polcová

Manažérka / Získavanie talentov a rozvoj ĽZ

profilová fotka

Lucia Polcová má viac ako 10 rokov praxe na pozíciách ako špecialistka na rozvoj a vzdelávanie, interná lektorka a koučka. Jej kariéra je poháňaná víziou učiacej sa organizácie, ktorá vytvára priestor pre neustály rast a zdokonaľovanie, pričom rozvoj chápe ako nikdy nekončiaci proces.

V súčasnosti pracuje ako manažérka útvaru Získavanie talentov a rozvoj ľudských zdrojov v spoločnosti SLOVNAFT, a.s. Na tejto pozícii spolu s kolegyňami zabezpečuje, aby firma napĺňala svoje poslanie správnym výberom ľudí v správnom čase, rovnako zabezpečuje ich adekvátny rozvoj a poskytuje poradenstvo pri manažovaní talentov. Aktívne realizuje tréningy, rozvojové aktivity a individuálny koučing pre zamestnancov.

Na svojej práci má najradšej, keď sa veci dejú – keď pomáha kolegom otvárať nové obzory a inšpiruje ich k novým výzvam. Vychutnáva si, keď je práca radostná a zmysluplná, a to je aj jej cieľom pri každodennom pôsobení.

Lucia verí, že dobrý lektor, kouč alebo firemný vzdelávací program sa vyznačuje tým, že na konci každého vzdelávania alebo rozvojového programu účastník pocíti zmocnenie (empowerment). Malo by to znamenať, že je schopný niečo urobiť lepšie, rýchlejšie, uvedomelejšie alebo spokojnejšie. Ak sa to podarí, vzdelávanie malo zmysel.

profilová fotka

Jana Scalzi

Director of Global People Knowledge and Expertise

profilová fotka

Jana Scalzi má rozsiahle skúsenosti v oblasti ľudských zdrojov, ktoré získala prácou v rôznych firmách a segmentoch. V súčasnosti pôsobí ako Director of Global People Knowledge and Expertise, kde sa venuje rozvoju globálnych HR stratégií, podpore talentov a implementácii vzdelávacích programov naprieč celou organizáciou. Jej prax zahŕňa širokú škálu oblastí – od náboru, poradenstva, odmeňovania, HR marketingu a employer brandingu až po vzdelávanie a rozvoj zamestnancov. Vo svojej práci sa snaží prepájať individuálne talenty ľudí s cieľmi organizácie.

Čo ju napĺňa? Najväčšiu radosť jej prináša rozvoj kariérnych ciest zamestnancov a hľadanie spôsobov, ako maximalizovať ich talent. Baví ju kreatívna práca a odborné diskusie, ktoré inšpirujú k novým riešeniam a posúvajú organizáciu vpred.“ Som idealista 😊 : verím tomu, že keď sa spojí talent, kreativita a vášeň pre to, čomu sa človek venuje s cieľom priniesť vyššie dobro, robí to každý kolektív, či firmu jedinečnou.“

Podľa nej sa dobrý lektor vyznačuje schopnosťou zaujímavo a prakticky odovzdať odborné vedomosti. Kouč by mal vedieť správne počúvať, klásť relevantné otázky a mať schopnosť sebareflexie. Firemný vzdelávací program by mal byť prispôsobený potrebám firmy, podnecovať diskusie a spájať ľudí pri hľadaní riešení s dlhotrvajúcim dopadom na organizáciu.

profilová fotka

Janette Šimková

Founder and owner lifekoucing.sk

profilová fotka

Janette Šimková je priekopníčkou life koučingu na Slovensku, ktorá svoju privátnu prax vedie od roku 2008. Má za sebou viac než desaťtisíc odkoučovaných hodín a medzinárodnú akreditáciu EIA Senior Practitioner. Tento rok bola zvolená za prezidentku European Mentoring and Coaching Council Czechia&Slovakia. Lektoruje aj v tréningovom programe Psychológia v koučovaní pre renomovanú slovenskú spoločnosť Coachingplus a je autorkou piatich sebarozvojových kníh, z ktorých posledná nesie názov Prvá pomoc pre dušu, ktorá sa venuje mentálnemu zdraviu.

Čo ju najviac napĺňa? Janette miluje byť súčasťou príbehov svojich klientov a pomáhať im zvládnuť zložité situácie, keď sami nevidia riešenia. „Je to proces, kedy sa treba dostať cez spletité emócie, racionálne hlavolamy a chaotické prelínanie sa všetkého navzájom.“ Využíva svoju empatiu a zručnosti na to, aby im pomohla prekonať bezmocnosť a dosiahnuť nové perspektívy.

Podľa Janette sa dobrý kouč vyznačuje schopnosťou vytvárať rovnocenné partnerstvá s klientmi, rešpektovaním ich autonómie a poskytovaním psychologického bezpečia, ktoré podporuje ich rast a zmenu. Efektívni kouči majú neustálu snahu o profesionálny rozvoj, dodržiavajú etické štandardy a pravidelne absolvujú supervízie.

profilová fotka

Eva Pilarčíková

Kouč a lekto

profilová fotka

Eva Pilarčíková je certifikovaná koučka a členka Medzinárodnej federácie koučov (ICF), lektorka a kariérna poradkyňa s viac ako 20-ročnými skúsenosťami v oblasti ľudských zdrojov a ich rozvoja. Vo svojej praxi spája dlhoročné praktické skúsenosti s modernými trendmi, čo jej umožňuje efektívne pracovať s jednotlivcami aj tímami na zlepšení ich výkonu a na budovaní úspešných organizácií.

Jej poslaním je podporovať rast a rozvoj ľudí, aby mohli naplno dosiahnuť svoj potenciál a napredovať v kariére i v tímovom prostredí. Evka verí, že osobnostný rozvoj je základom pre dlhodobé a udržateľné zmeny. Vo svojej práci sa venuje širokému spektru činností, od individuálnych koučingových sedení a tímových facilitácií až po tréningy, assessment a development centrá, talent manažment, rozvoj komunikačných zručností, leadership a koučing.

Kreativitu považuje za jednu z najväčších výhod svojej profesie. Práca s rôznorodými klientmi ju obohacuje a umožňuje jej neustále napredovať. Za hlavný cieľ si kladie podporu účastníkov pri dosahovaní vyššieho sebavedomia, odolnosti a motivácie pri plnení ich cieľov.

Podľa Evky by mal byť lektor či kouč inšpiratívny pre svoju komunitu, pracovať na vlastnom rozvoji a kontinuálne sa vzdelávať. Rovnako dôležité je pre ňu dodržiavanie etického kódexu a účasť na aktivitách, ktoré prispievajú k jej odbornému rastu.

Organizátor

Developium s.r.o.
Astrová 2/A
821 01 Bratislava

Kontaktná osoba

Veronika Koišová
+421 915 490 460
info@ldawards.sk